Personuppgifthantering 2018-05-26T12:48:22+00:00

GDPR och Villa Fridhems sekretesspolicy

EU:s nya och strängare dataskyddsförordning (GDPR) ersätter den tidigare svenska personuppgiftslagen (PuL). Syftet med förordningen är att skapa enhetliga dataskyddsregler inom EU vilket ska underlätta för företag att verka på unionens inre marknad. Den ställer högre krav på oss som näringsidkare där vårt ansvar och skyldigheter förtydligas och utökas och rättigheter för den enskilde stärks när det gäller personlig integritet.

Varför samlar vi in dina personuppgifter och varför behövs de?

För att du ska kunna genomföra en bokning av hotellrum, restaurangbokning och konferens hos oss behövs vissa uppgifter från dig och ditt resesällskap. Det vi behöver är namn, telefonnummer samt en mailadress. Dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna kontakta er innan ankomst, kunna maila bekräftelser och annat i förberedelse för er vistelse. Kan vi sedan få spara dem underlättar det mycket inför er nästa vistelse då priser och upplägg och annan information finns sparad. Vi uppdaterar våra register med jämna mellanrum så att inaktiva kundkort raderas.

Hur tillmötesgår vi era rättigheter gentemot nya GDPR lagen?

Du kan närsomhelst kontakta oss och be oss radera dina personuppgifter, invända mot att dina personuppgifter används för direkt – eller riktad marknadsföring eller få tillgång till vilka uppgifter vi har om dig. Får du våra mailutskick och inte längre önskar dessa kan du med ett enkelt knapptryck via mailet avregistrera dig från våra utskick. Är du ny kund hos oss eller inte redan får våra utskick, måste du nu alltid själv, skriftligen godkänna att vi använder din mailadress till denna typ av informationsflöde. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till oss på 011-62200 eller info@villafridhem.se

Hör vi ingenting från dig uppfattar vi det som att ni godkänt vår hantering av dina personuppgifter.